AugMentor: Μια νέα εφαρμογή για τους επισκέπτες του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας

>>Ο Δημήτρης Γράβος και η εφαρμογή του.
 
Μέσα σε αυτή τη δύσκολη εποχή την οποία διανύει η χώρα και φυσικά και το ίδιο το Πανεπιστήμιό μας, οι νέες ιδέες και οι νέοι άνθρωποι είναι αυτοί που δίνουν πνοή και ελπίδα στο μέλλον μας. Οι νέες τεχνολογίες παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό και, όταν μπορούν να συνδυαστούν με κάτι παραδοσιακό, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι θεαματικά!
Είμαστε περήφανοι που ο αρθρογράφος του @UP και απόφοιτος master του Πανεπιστημίου μας, κ. Δημήτριος Γράβος, μετέτρεψε την περιήγηση και ξενάγηση στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών σε παιχνίδι. Σε αυτό το τεύχος θα μας μιλήσει για αυτή του την εμπειρία.
 
Καταρχάς, τι είναι το AugMentor;
Το AugMentor αποτελεί την Android εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας που υλοποίησα στα πλαίσια της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής εργασίας μου στο Εργαστήριο Γραφικών, Πολυμέσων και Γεωγραφικών Συστημάτων του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής υπό τη στενή επίβλεψη του Καθηγητή και Προέδρου του Τμήματος, κ. Γιάννη Γαροφαλάκη και του Επισκέπτη Μεταδιδακτορικού Ερευνητή, κ. Ανδρέα Κομνηνού. Χρησιμοποιεί την Τεχνολογία Αναγνώρισης Εικόνας προκειμένου να βελτιώσει την ξενάγηση στο χώρο του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου μας. Το concept είναι το ακόλουθο:
 
1. Ο επισκέπτης αρχικά δέχεται μια ερώτηση σχετική με κάποιο από τα εκθέματα του Μουσείου. Όμως δεν γνωρίζει ποιο είναι το έκθεμα, αλλά μόνο το δωμάτιο στο οποίο βρίσκεται
2. Έτσι αρχίζει να περιφέρεται στο δωμάτιο, προσπαθώντας να φανταστεί σε ποιο έκθεμα κρύβεται η απάντηση
3. Όταν νομίζει ότι έχει βρει το έκθεμα, τοποθετεί το AugMentor μπροστά από αυτό και το αναγνωρίζει εικονικά
4. Τότε του εμφανίζεται ένα πλήρως περιγραφικό κείμενο, το οποίο διαβάζει και στο οποίο ελέγχει αν βρήκε τελικά την απά-ντηση που αναζητούσε
5. Αν τη βρει την καταχωρεί στην εφαρμογή, αλλιώς ψάχνει ξα-νά σε νέο έκθεμα
6. Στο τέλος του παιχνιδιού εμφανίζονται σε μια τελική οθόνη οι ερωτήσεις που του έγιναν και οι απαντήσεις που έδωσε
 
Σε ποιους απευθύνεται το AugMentor;
Απευθύνεται στους επισκέπτες του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου μας. Αποτελεί μέρος της μόνιμης ξενάγησης του Μουσείου, έχει δηλαδή ενσωματωθεί στη δράση «Μαθαίνω πώς λειτουργεί το κινητό τηλέφωνο» και πρόκειται να είναι εγκατεστημένο στις κινητές συσκευές του Μουσείου.
Με λίγα λόγια έκανες παιχνίδι την ξενάγηση. Μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους μουσειακούς χώρους;
Αυτή τη στιγμή η εφαρμογή έχει αποθηκευμένες στην εσωτερική της βάση δεδομένων τις εικόνες και τις αντίστοιχες περιγραφές τους από τα εκθέματα του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Η κύρια αλλαγή έγκειται στην αντικατάσταση των εικόνων και των περιγραφών τους με αυτές των εκθεμάτων οποιουδήποτε άλλου μουσείου.
 
Ποιο είναι το σημαντικότερο εφόδιο που θεωρείς ότι αποκόμισες από το Πανεπιστήμιο Πατρών;
Το Πανεπιστήμιό μας οφείλω να παραδεχθώ ότι αγκάλιασε την προσπάθειά μου καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών μου, τόσο σε προπτυχιακό, όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ειδικά στα πλαίσια του μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσής μου, τα μέλη του εργαστηρίου μου ήταν πάντα δίπλα μου συνεισφέροντας καθοριστικά, ενώ η υποτροφία «Ανδρέας Μεντζελόπουλος» του Πανεπιστημίου Πατρών και η υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών με στήριξαν οικονομικά και ηθικά. Το μεγαλύτερο λοιπόν εφόδιό μου είναι η συνειδητοποίησή μου πως όταν πραγματικά αναζητάς τη γνώση και την εξέλιξη, πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να σε βοηθήσουν.
 
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Παράλληλα με την αποστολή βιογραφικών για εργασία στο γνωστικό μου αντικείμενο, θα ήθελα να αναλύσω και τις περαιτέρω προοπτικές που μπορεί να μας προσφέρει αυτή η ιδέα.