Δελτίο Τύπου (16.10.20)

Πάτρα, 16/10/2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΠΑΤΡΑ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ». ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΗΣ
Εθιμοτυπική Επίσκεψη επί τη αναλήψει των καθηκόντων της νέας Πρυτανικής Αρχής, πραγματοποίησε στο Πανεπιστήμιο Πατρών αντιπροσωπεία της δημοτικής παράταξης «Πάτρα η δική μας πόλη» με τον επικεφαλής της παράταξης Νίκο Τζανάκο.
Ο κ. Τζανάκος αναφέρθηκε στο απτό, όπως επεσήμανε, παράδειγμα των ωφελημάτων που προέκυψαν από την συμβολή του Πανεπιστημίου στην ψηφιοποίηση του Δήμου Πατρέων. Η σύνδεση της πόλης με το Πανεπιστήμιο θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη αρκεί να έχει αρωγούς τον Δήμο, τους Φορείς και τους πολίτες, επεσήμανε ο κ. Ν. Τζανάκος.
Από την πλευρά του ο Πρύτανης, διαβεβαίωσε την αντιπροσωπεία ότι το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί όραμα και στόχο της νέας Πρυτανικής Αρχής και έχει καταρτισθεί σχέδιο για την επίτευξή του. Επίσης ενημέρωσε την αντιπροσωπεία, ότι έχει θέσει υπ’ όψιν του Δημάρχου κ. Κ. Πελετίδη προβλήματα της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, κάποια εκ των οποίων εμπίπτουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του Δήμου. Παράλληλα έχει υποβάλλει προτάσεις για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων της Πανεπιστημιούπολης και αναμένει ακόμη την απάντηση του Δημάρχου. 
Τέλος, τη συμπαράσταση και την αρωγή όλων των Φορέων αλλά και των πολιτών ζήτησε ο Πρύτανης Χρήστος Μπούρας τόσο για την επίτευξη σύνδεσης Πανεπιστημίου και πόλης, όσο και σε θέματα που αφορούν στην περαιτέρω ανάπτυξη του Ιδρύματος, όπως το αίτημα στο Υπ. Παιδείας για αύξηση των νέων θέσεων μελών ΔΕΠ. Διαφορετικά, είπε, η υποστελέχωση του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΠΓΝΠ θα σημάνει αυτόματα την υποβάθμιση της πόλης και της περιοχής. «Το ιστορικό Πανεπιστήμιο Πατρών πρέπει και αξίζει να βρίσκεται στα πρώτα 900 Πανεπιστήμια του κόσμου. Έχουμε παλέψει για να είναι επώνυμο και αναγνωρίσιμο και ζητάμε όλοι μαζί, να συνεχίσουμε να παλεύουμε».
Η αντιπροσωπεία δεσμεύτηκε να είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια του Πανεπιστημίου και ότι θα αναδείξει τα συγκεκριμένα προβλήματα και θα βοηθήσει από την πλευρά της για την επίλυσή τους. 

ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ COVID 19 ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ
Στο Πανεπιστήμιο Πατρών λειτουργεί Επιτροπή COVID19, η οποία έχει σχεδιάσει και υλοποιεί υγειονομικό πρωτόκολλο. Μέχρι σήμερα έχουν νοσήσει 6 φοιτητές, 1 μέλος ΔΕΠ και 1 μέλος διοικητικού προσωπικού.
Έχουν κάνει τεστ ακόμα 3 διοικητικοί υπάλληλοι (ως στενές επαφές κρούσματος) με αρνητικά αποτελέσματα, αλλά παρέμειναν εκτός εργασίας σε 14ήμερη καραντίνα, όπως ορίζει το πρωτόκολλο.
Έχει γίνει απολύμανση σε 5 χώρους (4 χώροι γραφείων και 1 εργαστηριακός χώρος τμήματος).
Με χρήματα από τον ΕΛΚΕ του Πανεπιστημίου Πατρών (ιδίους πόρους του Πανεπιστημίου) έχουν μοιρασθεί 20.622 μάσκες επαναχρησιμοποιούμενες και 3.848 απολυμαντικά 0.5lt. Η διανομή θα συνεχισθεί και τις επόμενες ημέρες.

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Με επιτυχία ξεκίνησε η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία του χειμερινού εξαμήνου ακαδ. έτους 2020- 21 στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιείται μέσω των παρακάτω υπηρεσιών: Skype for Business, Microsoft Teams, CiscoWebex, ενώ πρόσφατα εγκαταστάθηκε και είναι πλήρως λειτουργική η υπηρεσία Zoom για τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Στον παρακάτω σύνδεσμο https://www.upnet.gr/remote-teaching-stats/ παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία αναφορικά με τον αριθμό των προγραμματισμένων εξ αποστάσεως διαλέξεων, καθώς και με τον αριθμό των χρηστών που συνδέθηκαν στις εξ αποστάσεως διαλέξεις κατά το χρονικό διάστημα 5 - 14/10/2020.
Οδηγίες προς τους διδάσκοντες και τους φοιτητές
Διαρκώς αναβαθμίζονται οι οδηγίες και το ενημερωτικό υλικό σχετικά με τους τρόπους διεξαγωγής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις οδηγίες στους παρακάτω συνδέσμους:

Οδηγίες για τα μέλη του διδακτικού προσωπικού: 
Skype for Business: https://sfb.sites.upnet.gr/use/
MS Teams: https://teams.upatras.gr/faculty/
Zoom:https://www.upnet.gr/e-manuals/zoom-faculty/,
CiscoWebex: https://webex.upnet.gr/

Οδηγίες για τους φοιτητές:
SkypeforBusiness: https://sfb.sites.upnet.gr/stu-attendee/
MS Teams: https://teams.upatras.gr/students/
Zoom:https://www.upnet.gr/e-manuals/zoom-students/
CiscoWebex: https://webex.upnet.gr/
 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ολοκληρώνεται σήμερα 16.10.2020 (ώρα 23.59) η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Υπενθυμίζεται ότι φέτος η διαδικασία εγγραφής των νεοεισαχθέντων φοιτητών είναι πλήρως ψηφιοποιημένη και δεν χρειάζεται οι φοιτητές να επισκεφθούν τη Γραμματεία του Τμήματός τους. Οι πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών συνδέονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://eggrafes.upatras.gr, όπου αναρτούν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή τους. Μετά από τον έλεγχο των υποβληθέντων δικαιολογητικών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφής τους από την Γραμματεία του Τμήματός τους θα τους αποσταλούν με email τα στοιχεία των προσωπικών λογαριασμών χρήστη (username). Οι σχετικές πληροφορίεςγια τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία εγγραφής αναφέρονταιαναλυτικά στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Πατρών:https://www.upatras.gr/el/node/4712.
H διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής πραγματοποιείται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι πρωτοετείς φοιτητές που υπέβαλαν αίτηση στο eggrafes.upatras.gr φτάνουν τους 5.564, ενώ οι ολοκληρωμένες εγγραφές νεοεισερχομένων φοιτητών φτάνουν τις 3.795 (μέχρι τις 15.10.2020 και ώρα 15.00). Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αποστολής με email των στοιχείων των προσωπικών λογαριασμών χρήστη (username). Mέχρι τις 15.10.2020 έχουν αποσταλεί 2.169 e-mails με τα στοιχεία των προσωπικών λογαριασμών χρήστη.
 

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Στο πλαίσιο διαφύλαξης της ασφαλούς λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πατρών εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, και προστασίας από τη διασπορά του COVID 19 και προς όφελος των φοιτητών, των εργαζομένων και της κοινωνίας γενικότερα, υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν προς χρηματοδότηση δύο έργα συνολικής αξίας 484.500€ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση και συγκεκριμένα:

  • Στην Πρόσκληση ΕΔΒΜ 118 εγκρίθηκε το έργο «Υποστήριξη της ασφαλούς και ομαλής επαναλειτουργίας των προβλεπόμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Πανεπιστημίου Πατρών με την παροχή υγειονομικού υλικού στους φοιτητές» με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Καθ. Μάρκο Μαραγκό και Αν. Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Καθ. Κυριάκο Κυπραίο.
    Συνολικός Προϋπολογισμός Έργου: 233.000,00 €
  • Στην Πρόσκληση ΕΔΒΜ 127 εγκρίθηκε το έργο «Υποστήριξη των ηλεκτρονικών υποδομών και εξ'αποστάσεως εκπαιδευτικού έργου λόγω του COVID 19 στο Πανεπιστήμιο Πατρών» με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Καθ. Χρήστο Παναγιωτακόπουλο και Αν. Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Καθ. Μιχαήλ Ξένο.
    Συνολικός Προϋπολογισμός Έργου: 251.500,00 €

ΕΝΑΡΞΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ UPatrasIQ 2020»
Την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020 άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής προτάσεων (uphd.upatras.gr) για το πρόγραμμα «Βιομηχανικά Διδακτορικά UPatrasIQ 2020», το οποίο αποτελεί μία πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών και πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων μεταφοράς τεχνογνωσίας του Πανεπιστημίου και της PATRASIQ. Το πρόγραμμα υποστηρίζει τετραετή διδακτορικά προγράμματα βιομηχανικού προσανατολισμού, μέσω της συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών και μιας ιδιωτικής επιχείρησης/βιομηχανίας, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και ενός υποτρόφου υποψηφίου διδάκτορα. Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ισχυρών και γόνιμων δεσμών ανάμεσα στον ακαδημαϊκό και τον βιομηχανικό χώρο με πολλαπλασιαστικά οφέλη για όλους τους συνεργαζόμενους φορείς. Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου, μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πατρών δηλώνει ότι (α) αναλαμβάνει την επίβλεψη, και (β) μαζί με τη συνεργαζόμενη επιχείρηση/βιομηχανία εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για την υλοποίηση του έργου, πέραν των καλύψεων που προσφέρει η παρούσα πρόσκληση.
Η υποβολή της αίτησης γίνεται στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα από την 15η Οκτωβρίου 2020 (ώρα 12:00) ως την 6η Δεκεμβρίου 2020 (ώρα 23:59).
Περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο: https://uphd.upatras.gr/
 

ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Οι ημερήσιες διατάξεις καθώς και οι αποφάσεις των Συνεδριάσεων της Συγκλήτου και του Πρυτανικού Συμβουλίου αναρτώνται στους παρακάτω συνδέσμους: 
α) ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ
β) ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΠΡΥΤΑΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
 

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ
Ανακοινώνεται ότι στο Εκτυπωτικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών είναι εγκατεστημένος καταστροφέας εγγράφων βαρέως τύπου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε ενδιαφερόμενο για την καταστροφή εγγράφων. Το παραπάνω μηχάνημα μπορεί να χρησιμοποιείται και για την καταστροφή των γραπτών των εξετάσεων που περιέχουν εκφωνήσεις και απαντήσεις θεμάτων. Εξυπακούεται ότι η καταστροφή θα γίνεται στο χρόνο που προβλέπεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό.
Η διαδικασία καταστροφής των εγγράφων κ.λπ. θα γίνεται παρουσία κάθε ενδιαφερόμενου μετά από συνεννόηση με το Εκτυπωτικό Κέντρο.
Υπεύθυνοι Εκτυπωτικού Κέντρου:
Μενούνος Χρήστος, Τηλ. 2610969644, e-mail: menounos@upatras.gr
Καραβιώτης Ανδρέας, Τηλ. 2610969642, e-mail: panektyp@upatras.gr
 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ 11ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΑΣ
Με στόχο τον καθαρισμό και την αναβάθμιση μονοπατιών και ανοιχτών χώρων πρασίνου στην Πανεπιστημιούπολη, στις 11 Οκτωβρίου 2020 πραγματοποιήθηκε η 2η δράση της ομάδας εθελοντών του Πανεπιστημίου Πατρών, στη διάρκεια της οποίας συνεχίστηκε η συντήρηση-ανάδειξη και βελτίωση της λειτουργίας του χώρου στο δασάκι κάτω από το Πάρκο Ειρήνης.
Εργασίες όπως κλάδεμα και συγκέντρωση των κλαδιών για συλλογή από την τεχνική υπηρεσία, συλλογή σκουπιδιών, καθαρισμός έκτασης με χλοοκοπτικό και καθαρισμός μονοπατιών από χώματα, διαμόρφωση θάμνων που παρεμπόδιζαν την διέλευση, κ.ά., έγιναν με ενθουσιασμό και εξαιρετική αποδοτικότητα. Στο τέλος της δράσης φοιτητές περιηγήθηκαν στην Πανεπιστημιούπολη με σκοπό να δουν τα νέα μέλη τα κομβικά σημεία στα οποία θα στοχεύσουν επόμενες δράσεις στη βάση της διαμορφούμενης στρατηγικής μας.
Η δημιουργική διάθεση για δράσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης αποτελεί κινητήρια δύναμη για ακόμη περισσότερες, καλύτερα σχεδιασμένες και εστιασμένες δράσεις.
Ευχαριστούμε εκ μέρους της Επιτροπής Συντονισμού των Εθελοντικών Δράσεων τους φοιτητές μας!
 

ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΛΚΕ
Στο πλαίσιο απλοποίησης και ελάφρυνσης της διοικητικής επιβάρυνσης των έργων που υλοποιούνται, μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Ιδρύματός μας, ενημερώνουμε συνοπτικά για τις ενότητες των αποφάσεων μας που, με την υποστήριξη του στελεχιακού δυναμικού του ΕΛΚΕ, θα υλοποιηθούν από τις επόμενες ημέρες (με βάση τις ημερομηνίες έναρξης εφαρμογής κάθε ενέργειας):
Άμεση εφαρμογή (19/10 έως 01/11 2020)

  1. Προπληρωμένη Κάρτα στα στοιχεία του ΕΛΚΕ για την εξόφληση δαπανών/προμηθειών εξωτερικού και εξόδων εγγραφής
  2. Συγχώνευση Πρότυπων Εντύπων & Επανεξέταση Στοιχείων, με σκοπό τη μείωση των επαναλήψεων και του χρόνου συμπλήρωσης
  3. Ενεργοποίηση επιπρόσθετων εξ’ αποστάσεως λειτουργικοτήτων του WebRescom
  4. Τυποποίηση διαδικασιών ΕΛΚΕ με αναφορά σε πρότυπα έντυπα και συνοδευτικά έγγραφα, απαραίτητα ανά διαδικασία και δημιουργία πρότυπων συμβάσεων έργων (προγραμματικές συμβάσεις, παροχής υπηρεσιών, κλινικών μελετών, δωρεών κά.).
  5. Ενεργοποίηση αυτόματων ειδοποιήσεων ResCom προς Επιστημονικά Υπευθύνους με ορόσημα έργων φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου
  6. Έκδοση Γενικού Κανονισμού και Πλαίσιο Λειτουργίας εργαστηρίων παροχής υπηρεσιών

Νοέμβριος 2020 έως Φεβρουάριος 2021
Έχουν δρομολογηθεί:

  1. Ανάπτυξη Διαδικτυακής Εφαρμογής για τη συμπλήρωση των απαιτούμενων πρότυπων εντύπων με προ-συμπληρωμένα πεδία (αναθεωρήσεις εσωτερικών διαδικασιών του ΕΛΚΕ, συστημικός τρόπος παρακολούθησης ποσοστού κράτησης Μελών ΔΕΠ, Βελτίωση χώρων και εργασιακού περιβάλλοντος με προτεραιότητα το γραφείο Εθνικών Έργων και την τήρηση των κανόνων προσωπικών δεδομένων)
  2. Εμπλουτισμός ή ανάπτυξη νέων λειτουργικοτήτων του πληροφοριακού συστήματος ResCom (ψηφιακή υπογραφή των συμβάσεων προσωπικού αποκλειστικά μέσω του WebRescom με ταυτόχρονη μείωση του χρόνου και κατανάλωσης χαρτιού).
  3. Από 01/01/2021, το σύνολο του προσωπικού του Ιδρύματος, μόνιμοι και συμβασιούχοι, θα μπορούν, χωρίς κόστος, να εκδώσουν ψηφιακές υπογραφές με απλοποιημένο τρόπο.

Το Πανεπιστήμιο μας είναι το 2ο σε πλήθος ψηφιακών υπογραφών, πολύ σύντομα θα ξεκινήσει εκ μέρους της HARICA, η μετάβαση στην νέα διαδικασία εκδόσεως ψηφιακών υπογραφών, χωρίς την απαίτηση ακαδημαϊκής ταυτότητας και φυσικής προσέλευσης στο τμήμα Δικτύων.
 

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Η παροχή σημειώσεων και διαφανειών είναι τα κύρια οχήματα υποβοήθησης της μελέτης φοιτητών. Το υλικό αυτό πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένο, ώστε να απευθύνεται σε όλους τους φοιτητές, συμπεριλαμβανομένων και των εντυποαναπήρων φοιτητών, εκείνων δηλαδή που αδυνατούν να διαβάσουν κάτι σε έντυπη μορφή και η μελέτη τους απαιτεί τη χρήση υποστηρικτικών τεχνολογιών (όπως για παράδειγμα συνθέτες φωνής, Braille κλπ). Οι «Οδηγίες προσβασιμότητας πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού» που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών» δίνουν συμβουλές για το πως οι διδάσκοντες με απλές και εύκολες ρυθμίσεις θα καταστήσουν το εκπαιδευτικό τους υλικό (όπως κείμενα σημειώσεων και διαφάνειες παρουσιάσεων) προσβάσιμο για το σύνολο του φοιτητικού τους ακροατηρίου.
Μπορείτε να αναζητήσετε τις οδηγίες στον σύνδεσμο:
http://socialwelfare.upatras.gr/accessibility-instructions/
 

ΣΥΝΕΔΡΙΑ – ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «GENOMIC INSTABILITY IN CANCER: FROM TUMOR EVOLUTION TO NOVEL CURES»
    Το Συνέδριο με τίτλο: «Genomic Instability in Cancer: from tumour evolution to novelcures» που οργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο SYNTRAIN και το Πανεπιστήμιο Πατρών, θα λάβει χώρα διαδικτυακά στις 20-22 Οκτωβρίου 2020. Οι τοπικοί συμμετέχοντες μπορούν να εγγραφούν χωρίς κόστος στο: https://epay.upatras.gr/product/syntrain/ (επιλέγοντας Registration requesting fee waiver). Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο στο σύνδεσμο: https://syntrain.ku.dk
  • 9ο ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
    Το Αιματολογικό Τμήμα της Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Πατρών και η Αιματολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Ιατρική Εταιρεία Αθηνών, διοργανώνουν το 9ο Σεμινάριο Αιματολογίας «Από το κλινικοεργαστηριακό εύρημα στην αιματολογική διάγνωση και θεραπεία», το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 16 έως 18 Οκτωβρίου 2020 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Το Σεμινάριο θα διεξαχθεί με υβριδικό τρόπο, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα για φυσική παρουσία μικρού αριθμού συνέδρων στο χώρο, σύμφωνα με τις υγειονομικές διατάξεις που ισχύουν κατά τις ημερομηνίες του Συνεδρίου και ταυτόχρονη διαδικτυακή μετάδοση (livestreaming). Περισσότερες πληροφορίες καθώς και το πρόγραμμα του συνεδρίου μπορείτε να αναζητήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://congressworld.gr/event/9haemaseminar2020/
     

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΒΚΠ)
Στο πλαίσιο εορτασμού της Εβδομάδας Ανοικτής Πρόσβασης 2020, η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών φιλοξενεί στο Webex του Ιδρύματός τρεις ενημερωτικές εκδηλώσεις που απευθύνονται στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα. Αυτές είναι:

  1. “Αρπακτικά” επιστημονικά περιοδικά και λογοκλοπή: δύο σκοτεινές όψεις της Ανοικτής Πρόσβασης
    Δευτέρα, 19/10/2020, 12:00 – 13:00
    Πληροφορίες και φόρμα εγγραφής: https://library.upatras.gr/event/predatory
  2. Η Ανοικτή Πρόσβαση και πώς μπορεί να υλοποιηθεί από τους Έλληνες ερευνητές
    Τετάρτη, 21/10/2020, 12:00 – 13:00
    Πληροφορίες και φόρμα εγγραφής: https://library.upatras.gr/event/openaccesshow
  3. Ερευνητικά δεδομένα: προσβάσιμες υποδομές και καινοτόμα εργαλεία στην Ελλάδα
    Παρασκευή, 23/10/2020, 13:00 – 14:30
    Πληροφορίες και φόρμα εγγραφής: https://library.upatras.gr/event/researchdatagreece

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ NATURE ASTRONOMY
Μια νέα έρευνα που βοηθά στην κατανόηση ενός από τα μεγάλα ερωτήματα που έχει προβληματίσει τους αστροφυσικούς τα τελευταία 30 χρόνια - τι προκαλεί την μεταβαλλόμενη φωτεινότητα των απομακρυσμένων αστεριών που ονομάζονται magnetars, δημοσιεύθηκε στις 12 Οκτωβρίου 2020 στο Περιοδικό Nature Astronomy. Την έρευνα με τίτλο: «Μοντελοποίηση των εξαιρετικά ισχυρών μαγνητικών πεδίων και της θερμοκρασίας των αστεριών νετρονίων», υπογράφουν οι Andrei Igoshev, Rainer Hollerbach, από το Πανεπιστήμιο του Leeds, Toby Wood, από το Πανεπιστήμιο του Newcastle και Κωνσταντίνος Ν. Γουργουλιάτος, από το Πανεπιστήμιο Πατρών: https://www.nature.com/articles/s41550-020-01220-z

Από το Γραφείο Επικοινωνίας Τύπου